Mot snön!

Idag bär det av till Sälen för skidtestarhelgen i Lindvallen. 13.30 går bussen från Väderstad och allt är packat och klart så nu är det bara en lång väntan tills man kommer iväg. Vädret i Lindvallen ser helt okej ut, de har i alla fall fått ihop två decimeter snö hittills och det ska snöa hela helgen så snön verkar inte bli någon bristvara. Dock står det på skistars hemsida att de förmodigen bara får upp fyra backar vilket är lite trist men det är ju tidigt på säsongen så man ska väl vara nöjd över att man får åka över huvud taget. Variationen får istället vara på skidorna man åker på eftersom man kan testa hur många man vill, det ska bli riktigt kul. Jag har de senaste åren åkt på ett par Head Supershape Magnum som är en riktigt snabb skida men ska bli kul att testa annat som har helt andra egenskaper.

Här är en länk till webbkameran i Gustavbackan i Lindvallen där jag kan bli sedd de närmsta dagarna om man har skarpa ögon. Jag åker i helsvart så lycka till att se vem som är jag!

http://195.149.143.178/~skistar/lindvallen/webcam_lindvallen_1_1280.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0