"Det här ska jag snacka med facket om!"

Nu är det över en vecka sen jag skrev här senast och det är ju lite dåligt. För att kort summera vad som har pågått den senaste tiden så har jag jobbat lite, lämnat in min mobil till lagning för tredje gången med samma fel, spelat cup (som gick åt skogen) och kollat igenom Mystriet på Greveholm.

Måste ju bara skriva lite om julkalendrar och Mysteriet på Greveholm nu när det närmar sig. Mysteriet på Greveholm var nog den bästa julkalendern som någonsin varit, lr nej föresten Sunes Jul var absolut bäst men efter den kommer Mysteriet. Fattar inte varför de julkalendrarna som går på tv nu ska va så löjliga handlingar i och ha så fjantiga karaktärer. Massa påhittade saker och djur som pratar och grejer. Tar man de två som jag har nämnt så handlar ju de om vanliga familjer som ska fira jul och det är de  situationer som uppkommer då som är roliga. T.ex. när Håkan i Sunes Jul doppar hela limpan i doppen innan de ska äta, när Håkan har städat rummet, när Håkan kastar sönder alla julgranskulor, när Sune och Håkan testar fällan och när hela familjen har pulkarace. Det blev visst bara saker från Sune där men det är ju för Sunes Jul är mycket roligare än Mysteriet på Greveholm och Mysteriet är mycket mer spännande. Årets julkalender heter Superhjältejul och från namnet kan man ju bara tänka sig hur dålig den kommer va. Inte för att jag har tänkt se den men man tycker ju synd om barnen som måste växa upp med sånt skräp.

"Det här ska Hå-Håkan få fan för förstår ni."


Nog om det, nu blickar jag lite framåt till slutet av den här veckan istället för på torsdag åker jag till Sälen, närmare bestämt Lindvallen, på skidtestarhelg. Även om det inte finns mycket snö just nu så ser prognoserna* bra ut just nu för början av veckan och de får förhoppningsvis ut en hel del fejksnö tills på fredag. Ska bli så skönt att få stå på ett par skidor igen, det är över nio månader sen senast, och det ska bli riktigt kul att få testa många nya skidmodeller. Följer med gör även Simon, Lars, Markus, Viktor och Kalle så det lär inte bli tråkig om kvällarna heller.

Vad händer idag då. Har inget planerat men det är ju tre ganska interessanta matcher i eftermiddag så kanske ska se nån av dom. Det var kanske att överdriva genom att säga att det var tre ganska intressanta, det är ju bara två som är intressanta. Den tredje är ju bara allmänt stor. Menar alltså scouserderbyt (heja Everton!), Londonderbyt mellan fuskarna och ryssland (heja oavgjort) och så var det ju den där matchen i Spanien med men den känns oviktig eftersom den inte har nåt med Premier League att göra.

Måste ju även nämna att United körde över Pompey igår, i varje fall målmässigt. 4-1 hattrick av "den vite Pelé" och så fick Giggs göra sitt 100:e mål i PL! Glory Glory Man United!

Nu ska jag käka, ha det bra!

* http://www.skistar.com/salen/svenska/skidakning/lift_pist__snoinfo/index.app?openPopup=vader



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0